Doris bloggar om stort o smått

Direktlänk till inlägg 25 januari 2011

Vanlig dag är en bra dag!

Av Doris - 25 januari 2011 12:38

Idag är det en vanlig dag för mig! Den ser ut så här:

Vaknar tidigt, knallar upp till husse o matte och gosar en stund.

Så fort någon i huset gör en antydan till att stiga upp så är jag också uppe; då vankas ju frukost! Jag älskar frukost   

Först efter att jag ätit går jag ut en snabb, snabb sväng i trädgården. Sen; hopp i sängen för att sussa en stund till innan det är dags för morgonpromenaden.


Jag åker med husse till jobbet och hjälper till där en stund...


Sen kommer farfar och hämtar mig och då får jag gå långa härliga promenader.

  

Hemma hos honom har jag en egen fåtölj att vila i... förstår inte alls vad han menar med att han inte har nån fåtölj längre...     

 


När dagen går mot sitt slut åker jag tåg eller buss hem tillsammans med lill-husse eller lill-matte. Det kan jag väldigt bra för det har jag ju tränat på lääääänge.

Blir bara lite sur på att det inte fäller ut steget mellan tågperrongen och vagn nu på vintern. Lill-matte har ju fått fiska upp mig från hålet däremellan någon gång faktiskt!  

   

 
 
Doris från Borås

Doris från Borås

26 januari 2011 15:22

Men hallå, såg hos Pia att du startat blogg och var ju självklart snabbt in hit för att kolla!!

Va kul att vi är två Doris som kommer från Pia!!

Ska bli kul att följa dig här och se dina äventyr!

Kramar från Borås

http://www.blondinstella.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

26 januari 2011 18:32

WoooW yes!!!! Vad kul, en ny läcker tjej att kolla in. Jäklarns vad snygg du är blink blink...
Hit kommer jag att hälsa på ofta :-)
Kramar Elliot o Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

26 januari 2011 22:16

Jädrans så duktig du är på att blogga. Jag tror att Bengta kommer att bli väldigt lik dej när hon blir klippt. Du blev då så rackarns snygg.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Doris

27 januari 2011 10:31

Vad roligt att ni tittar in på min blogg! :)
Ni har alla så fina bloggar och det är så roligt och inspirerande att följa er!

 
Totte

Totte

27 januari 2011 13:22

Nämen dej känner jag igen!!! från Pias blogg förståss. Jag kommer också från Strövelstorp :-D Jag är syster med den andra Doris som kommenterat där uppe :-) Vad kul det ska bli att följa din blogg!
Kram från Totte

http://www.lagottototte.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doris - 17 april 2013 13:23

Vi lagottosar är ena riktiga njutare! Här hittade matte mig en dag när solen lyste gott! Jag spanar på vad som händer på gatan samtidigt som jag solar, hur gott som helst!     ...

Av Doris - 19 mars 2013 09:07


Hipp Hipp Hurra för mig! Jag fyller tre år idag! Firar med tårta på morgonkvisten :) På bilden försöker jag telepatera tårtan: kom till mig, kom till mig.... men efter en låååååång stund kom så det magiska ordet: varsågod, och lyckan var gjord...

Av Doris - 15 november 2012 16:44


Så här kan man också åka buss! Ligga skönt o spana ut! Det gör jag fler gånger i veckan, åker buss alltså! Och tåg med för den delen, det gillar jag också :)      ...

Av Doris - 7 november 2012 20:43


Idag har jag varit hos lill-matte! Det är så härligt att smyga upp i deras säng och sova middag! Bäst är det när de inte hunnit bädda.... då vill jag INTE gå upp alls..... Så här hittade lill-matte mig när HON tyckte det var dags för eftermiddags...

Av Doris - 25 augusti 2012 16:36


Om jag ligger alldeles stilla.... så syns jag inte... eller?      ...

Ovido - Quiz & Flashcards