Doris bloggar om stort o smått

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Doris - 14 februari 2011 17:06

  

I söndags var jag på min första date!

Jag har ju vetat en längre tid att en viss ung herre har ett gott öga till just mej!

Men... lika tuff som jag är hemma, lika blyg har jag varit mot andra hundar...

Vegas träffade jag redan på valpkursen och han ville leka redan då men då sa jag stopp o belägg! Du får allt vänta tills jag växt till mig litta grann!


I helgen tog jag dock mod till mej och frågade om Vegas möjligen kunde tänka sig en liten promenad och lekstund? Och det kunde han! Han blev så glad! Jag hörde hans glädjetjut redan innan bildörrarna öppnats!


Vi bestämde träff vid Guldkusten, Finjasjön. Där finns en lång, jättefin hundslinga ner vid sjön. Där är markerat hela vägen var man ska gå, det finns små grillplatser och markerat ställen man kan spåra på. Hur fint som helst!


Det började med en liten puss...   

och sen viskade han nåt fint i mitt öra...  

inget för era öron! Sluta glo!


    

Sen var det lite bus o lek, jag blev mest jagad för Vegas tycker att jag luktar sååå himlans gott!


  

Åh vad du luktar gott, Doris! Ge f-n i min rumpa, Vegas!!!

(Fick ryta till lite ibland, finns ju gränser faktiskt!)


Det är en viss skillnadn i storlek mellan oss två, eller vad säger ni? Jag är 2 veckor äldre men det syns inte...

  


Matte är så glad för den nya kameran som tar så fina bilder! Jag var tvungen att posera lite...

 


När vi kom hem igen la jag mig för att sola, det är göttans gött det tycker jag!

   


Hej för denna gången!

Puss puss från Doris!

        

Ovido - Quiz & Flashcards