Doris bloggar om stort o smått

Alla inlägg den 23 februari 2011

Av Doris - 23 februari 2011 21:15

Jag har varit i Vedema!

   
Så himla mysigt och fint där var. Det var första gången jag var där men det lär bli fler om jag får bestämma!
Många goa dofter och spännande ställen.

Vi promenerade först till Utsikten.

  
Wow! Det var var coolt, en brant som vi skulle uppför först. Inga problem för mig! Jag var uppe på noll-tid men från husse och matte hördes pustande. Inte så viga o smidiga precis....


Så här vackert var det där uppe!

  

  
Sen vandrade vi bort till den lilla sjön där det också finns ett fruset vattenfall.
Se så fint där är!

  
Här kunde jag hoppa, glida, kasa, och utöva alla möjliga stilar för att ta mig upp och ner.
Det var så spännande så svansen gick som en propeller sa matte!

Själv var hon inte så smidig precis, flög som en cirkusakrobat på isen, tjong sa det så låg hon där! Såg kul ut men av ljudet att döma så var det inte lika kul som det såg ut kanske... he he   

         


När vi skulle gå ner till bilen igen mötte vi en gubbe och hans hund.
DÅ fick jag för mig att jag skulle morra lite grann.
Jaaaa, jag brukar ju inte va så tuff precis men jag kände faktiskt för att prova att morra just då.
Då säger gubb-skrutten på bredaste göinge-skånska:
-Ja morra du! Du ska va gla att jag änte släppor han lös för då hade han betit daj så bloet spruta för dä här ä en Gröjthond (översättning=Grythund)!
O förra gangen vi mötte en lös hond så bed han tills de bloa!

Ja det verkar ju va en trevlig hund du har sa husse o matte o så gick vi vidare!
Jag sket i o morra mer sen...
Puh.....

  

Ovido - Quiz & Flashcards