Doris bloggar om stort o smått

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Hej havet!

Av Doris - 7 mars 2011 18:00

Vilket underbar väder vi hade i helgen!

Strålande sol! Det innebar lite extralånga rundor i skogen på lördagen och sen på söndagen åkte vi ut till vår lilla stuga strax utanför Råå, och kollade så att den stod kvar och att allt var ok!

Jag kände inte riktigt igen mig först, det var ju ett tag sen vi var där och jag var ju bara en förvirrad liten valpatös då, till skillnad från nu alltså   


När vi kollat läget så blev det picnic och bus nere vid havet.

Jag fick inte springa lös där denna gång för där var fler än vi där nere och matte litar inte på att jag kommer direkt på inkallning och inte heller att jag låter bli att bada.... hon tyckte det var för kallt för mig med ett dopp!


  

  


Ofta missförstår hon mig, det är jag som ska hålla i handtaget o visa vart vi ska gå, inte hon... att hon inte kan begripa bättre...


Husse hittade annat intressant att fota än mig.... hur det nu kan komma sig... räliga fåglar...

Några stora som bara väser hittade vi i hamnen. 

o några mindre som bara väsnas o skriker, fast där fanns goa brödsmulor som jag också gärna ville smaka men inte fick...


Nere i hamnen hittade vi mycket intressanta grejer att titta på; fina båtar... men inte hade jag någon lycka här heller, fick inte kliva ombord o lätta ankare o känna havets bris på en enda av dem!


Ute på piren fick jag klättra och kolla närmre på saker o ting!

 


Fika med husse var också mysigt fast matte tyckte att jag var mindre mysig som passade på att bita en rejäl bit av hennes smarriga macka.

Hon är ju lite knäpp! Böjer man sig ner för o ta lite kaffe och sträcker fram mackan mitt framför min nos så måste det väl för bövelen betyda att jag ska provsmaka?!  Rejält?!  

  


Lite jogging på stranden hann vi också med innan det var dags att åka hem igen. Ja... hon har ju inte den grannaste stilen, min matte.... men hon försöker så gott det går hi hi   

   

        

 
 
Ingen bild

Tuulikki Andersson

9 mars 2011 16:01

Vilka härliga bilder! Inte utan att man längtar till sommaren.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doris - 17 april 2013 13:23

Vi lagottosar är ena riktiga njutare! Här hittade matte mig en dag när solen lyste gott! Jag spanar på vad som händer på gatan samtidigt som jag solar, hur gott som helst!     ...

Av Doris - 19 mars 2013 09:07


Hipp Hipp Hurra för mig! Jag fyller tre år idag! Firar med tårta på morgonkvisten :) På bilden försöker jag telepatera tårtan: kom till mig, kom till mig.... men efter en låååååång stund kom så det magiska ordet: varsågod, och lyckan var gjord...

Av Doris - 15 november 2012 16:44


Så här kan man också åka buss! Ligga skönt o spana ut! Det gör jag fler gånger i veckan, åker buss alltså! Och tåg med för den delen, det gillar jag också :)      ...

Av Doris - 7 november 2012 20:43


Idag har jag varit hos lill-matte! Det är så härligt att smyga upp i deras säng och sova middag! Bäst är det när de inte hunnit bädda.... då vill jag INTE gå upp alls..... Så här hittade lill-matte mig när HON tyckte det var dags för eftermiddags...

Av Doris - 25 augusti 2012 16:36


Om jag ligger alldeles stilla.... så syns jag inte... eller?      ...

Ovido - Quiz & Flashcards