Doris bloggar om stort o smått

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Doris - 17 april 2011 20:01

Att vara på picnic och utflykt är hur kul som helst!

Jag har varit på korvgrillning med Älva, det är den tuffaste och samtidigt den snällaste lilla mini-schnauzer man kan tänka sig!

Henne har jag träffat sen jag bara var en liten, liten valp och hon har varit så snäll med mig och har t o m sovit över hos mej några gånger :)

Jag är ju som sagt lite blyg mot andra hundar så det är gott att ha kompisar som jag kan slappna av med...

Men hon visar mig glatt hur det går till här i livet. Som här: hon hittar ett korv-träd! Va?! Inte visste väl jag att det fanns såna träd där det faktiskt växer körvabitar!
 

Fast ibland undrar jag om hon vet hur liten/stor hon egentligen är. När hennes matte Helena säjer att hon ska hämta en pinne kommer hon med det här   
  

Helena tränade med mig lite grann. Hon undrade om jag kunde några trix?! Hmm.. inte så mycket trix kan jag men vet du vad Helena?! Nu har jag faktiskt lärt mej "Vacker tass" hi hi det är väldigt bra att kunna ju, eller   
 

Vi grillade korv också men då var det himla snålt! Jag fick en ynka liten smakbit medans alla hussar och mattar lastade in både en och två körvar i gapet! Fräckt!
 


I lördags var vi på tjej-utflykt! Det var jag, lill-matte Johanna och hennes kompis Carro med tjejerna Bettan och Lexi.

Rasande granna och trevliga töser, som precis som jag gillar att sola, äta, gräva snygga hålor och inspektera gräs.
Här kommer några bilder från vår trevliga dag:


Snygga girls som väldigt gärna smakar lite pannkaka!

   

Ovido - Quiz & Flashcards