Doris bloggar om stort o smått

Direktlänk till inlägg 29 april 2011

Gott & Blandat

Av Doris - 29 april 2011 17:57

Hej alla vänner!

Oj vad tiden går fort och vad mycket jag hunnit med sen sist.


Först o främst så får vi ju gratulera William och Kate i England som gift sig idag!

Jag har firat dem lite extra, jag har ju en förkärlek för London-bor och fick ju en fin liten kudde med engelska flaggan och en bild av brudparet på av husse och matte när de var där för fjorton dagar sedan!

Denna lilla kudde bär jag med mig hit och dit och tycker så mycket om   


I helgen fick jag bada både i havet i Råå och i Råå-ån! Vilken lycka!

Vi har hittat en ny favoritrunda där och jag kan springa både på ängar, skog och stigar!

Här tar jag ett dopp i ån!   

 


Hemma har vi också hittat en ny fin morgonrunda. Här är jag tidigt på morgonen och dricker ur källan som heter Radium-källan. Vattnet sägs göra dig frisk och ung! Perfekt!  

 


Nu har husse också börjat klippa mig och inte bara matte! Men de två har helt olika regler för det här. Jag gillar ju husses bra mycket bättre!

Han klipper mig i vardagsrummet, på en fotpall får jag ligga o sova medans han klipper på. Så gött! Me like!


Annat är det när matte är med! Hö! Då släpas man ner i källaren och tvingas stå på ett bord!

Jag hatar att stå upp så länge, gud så jobbigt det är! Nä tacka vet jag detta sätt som husse kör på, han bara välter mej som en dö sill från sida till sida och klipper och sen väcker han mej när han e klar   

  


Sist men inte minst så kan man ju undra vad det är för familj man hamnat i egentligen! Förra helgen skulle vi fira nåt som heter påsk och då satt hela familjen och glufsade i sig mat i mängder! Inte fick jag sill o ägg inte! Och ingen lammstek heller! De är snåla i detta hus...


Efter middagen skulle de köra en lek som heter Äggrullning.

Ja, herre gud sicket liv det blev då då!

Det rullades ägg på en bana hit och dit och tjoades när de krockade med varandra och samlades poäng och allt vad det var.

När en annan var hjälpsam och skulle plocka upp äggen och provsmaka lite så var det blank nej!


Här ser ni bildbevis hur lill-matte Johanna och hennes Magnus håller mig borta från banan!

     

 
 
Tessant

Tessant

2 maj 2011 23:14

Haha du är ju för söt med din lilla London kudde! Nja jag tittade då inte på ngt bröllop, är inte så royalistisk av mig:) Tittade på Viktorias lite halvt om halvt och grät oxå för den delen eftersom dom är så tjusiga och "jordnära" och verkade så otroligt kära och lyckliga! Påsken ser jag oxo förflöt fint med äggrullning....hmmm måste vara ngt skånskt påhitt:)
Kramis sötnos! Hälsa matte...ja och hela konkarongen!:)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
mia

mia

31 maj 2011 19:31

Ha ha!Husse hur klipper du? Den varianten har jag aldrig sett. Men alla sätt är bra utom de dåliga.

Klipp on!

http://www.kryllans.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doris - 17 april 2013 13:23

Vi lagottosar är ena riktiga njutare! Här hittade matte mig en dag när solen lyste gott! Jag spanar på vad som händer på gatan samtidigt som jag solar, hur gott som helst!     ...

Av Doris - 19 mars 2013 09:07


Hipp Hipp Hurra för mig! Jag fyller tre år idag! Firar med tårta på morgonkvisten :) På bilden försöker jag telepatera tårtan: kom till mig, kom till mig.... men efter en låååååång stund kom så det magiska ordet: varsågod, och lyckan var gjord...

Av Doris - 15 november 2012 16:44


Så här kan man också åka buss! Ligga skönt o spana ut! Det gör jag fler gånger i veckan, åker buss alltså! Och tåg med för den delen, det gillar jag också :)      ...

Av Doris - 7 november 2012 20:43


Idag har jag varit hos lill-matte! Det är så härligt att smyga upp i deras säng och sova middag! Bäst är det när de inte hunnit bädda.... då vill jag INTE gå upp alls..... Så här hittade lill-matte mig när HON tyckte det var dags för eftermiddags...

Av Doris - 25 augusti 2012 16:36


Om jag ligger alldeles stilla.... så syns jag inte... eller?      ...

Skapa flashcards