Doris bloggar om stort o smått

Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Doris - 1 juni 2011 13:11

Hej alla!

Så kul att några har saknat mig och undrat var jag hållit hus!

Jag är en "busy" lagottotjej så jag har givetvis haft mycket för mej.


Nu ska jag prova o ladda upp video!
Här är jag ute på lekplatsen och gräver. Det har husse strängt sagt STOPP o BELÄGG för alla gånger jag provat men idag var jag där med lill-matte och hon bara hivade upp sin mobiltelefon och filmade mej så grannt medans jag gräver.

Det är skönt med kall sand när det är så varmt ute!


Matte och Husse kanske ser på bilderna nu att jag faktiskt behöver klippa pälsen på huvudet?! Jag ser ju inget! Maten fastnar i hela skägget o jag är VARM!!!

Hint , hint, klipp mig snart!

Denna filmen hamnade på sniskan, men det gör inget, ni kan vända skärmen på sidan så ser ni ju   


 


Jag har också varit o kollat på min lilla vän, Älva, som har tävlat i Agility.

Det gick väldigt bra för henne som ni ser, den lilla rackaren gick o vann hela skiten!


Men jag höll ju på o svimma när de valde pris...

Så här var det: någon vecka innan tävlingen var Älva hos veterinären och fick då plocka bort ganska många tänder ut munnen och har därmed ett begränsat antal kvar om man säger så...


Inte hoppar man mindre bra på bana för det, det såg vi ju men...

lille Adam som är med på pallen får äran att välja ut pris och eftersom de får välja först så fanns det mycket fint att välja på och då bestämmer sig Adam för en liiiiiten påse: Tugg-godis!!! Amen det var ju lämpligt, va?! Ha ha ha!


 Älva såg inte så ledsen ut och matte Helena brydde sig mest om "pinnen" och "uppflyttningen".

Jag fattade inte vad hon menade.... jag såg aldrig att hon höll nån en pinne...   


    


Sist men inte minst så har matte varit o gosat med en liten människovalp!

Vad det nu ska vara så märkvärdigt för?

Hon säger att hon var helt ljuvlig, lilla Olivia, och att hon luktade så gott!

Jag fattar ingenting, hon har ju varken rullat sej i hästa-skit eller ätit harlortar!!!


    

Ovido - Quiz & Flashcards