Doris bloggar om stort o smått

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Doris - 12 oktober 2011 12:50

Vi har en skog nära oss hemma som jag sprungit runt i sedan jag knappt va torr bakom örona! Alltså jag kan den skogen ganska bra om man säger så och jag älskar att vara där.


Men för 2 veckor sen så hände det nåt! När jag strosade och nosade som bäst så hörde jag nåt sketa-läskigt i buskarna... huh...

Det var nåt djur som låg och tryckte och som alldeles bestämt snart tänkte äta upp mig, det är jag helt säker på alltså   


Jag påkallade mattes uppmärksamhet och berättade att jag faktiskt vägrar att gå förbi där, men hon tog mig inte på allvar utan skulle tvunget fortsätta gå ditåt.

Då tog jag ett eget beslut och trotsade matte och drog snabbt som blixten iväg på andra hållet!

Jag var för bövelen sketa-rädd!


Matte blev också rädd när jag stack iväg men för en gång skull ganska klok för hon gick lugnt iväg efter mig och kallade på mig hela tiden så efter en kilometer fick vi syn på varandra men jag skyndade före och efter ytterligare en kilometer förenades vi igen. Oj vad trötta men lyckliga vi var igen   


Efter det så har jag tyckt det var litta läskigt i skogen fram tills häromdagen!

Vet ni vad där helt plötsligt börjat växa?!

FROLIC-TRÄD!

Shit! I löve this skog again!

Rätt var det är så kan man få sig en godis-bit uppe i trädet! Inte så dumt!


 


 




Skapa flashcards