Doris bloggar om stort o smått

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Svampexpert - ja, det är jag det!

Av Doris - 24 oktober 2011 18:06

Hej!

Jag har haft tålamod med husse och matte ett tag nu... de är litta tröga på att hitta svamp så jag tog med dem ut i skogen och visade dem hur Trattkantareller ser ut, var de växer och hur man plockar dem med stil och elegans!


Här är ett par typiskt vanliga trattisar:

  


Här är ett par tröga människor och en smart tryffelhund:

  '


Här visar jag matte ett gäng trattisar; det går till så att matte säger SÖK Kantarell
(det fattar jag väl! Herre Gud, jag är ju där för o hitta svamp) och så sticker jag i väg och när jag hittar svampen så står jag så här fint och markerar svampen, gläfser till lite för att hon ska fatta!

Ibland tar det en j-kla tid innan hon fattar, då tar jag o nafsar o äter lite på dem (så blir hon irriterad och då blir där litta fart) och far runt otåligt tills hon kommer och plockar!


 

"Kom hit då!!! De är ju här!"

  

 

"Skynda dig o plocka färdigt! Här är fler! Kom nu då!!!"


Helgens skörd:

 


Hoppas allt är bra med er alla! KRAM från lilla Doris

 
 
Tessan

Tessan

25 oktober 2011 22:15

Men hopp och hej vilken duktig tjej!! Mina grabbar kan då inte skilja på en kantarell och en hästskit kan jag lova!
Läste om dina ääventyr i läbiga skogen....hoppasdet inte varvildsvin...usch här är det gott om dom nu och idag hörde jag en så läbbig story om en hund som inte lever idag pga dessa vidriga odjur!!
Kramis på dig !

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

Älva

26 oktober 2011 12:38

Shit vad jag blev imponerad nu!! Sist var det husse och matte som höll kurs för min husse och matte - kan inte du hålla en svampletarkurs med mig? Min matte kan inte se skillnad på en trattis och en flugsvamp...

 
Doris

Doris

27 oktober 2011 09:59

Tessan: jag gillar hästskit också... både som skönhetsvård och krubb!
Älva: tycker absolut att vi ska ha en svampletarkurs :) din matte är nog lika trög som min men man får ha tålamod... poletten trillar ner så småningom!

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

 
Stella

Stella

31 oktober 2011 11:30

Va duktig du är!!! Det hade vi kunnat vara oxå, vår matte gick svampletarkurs med mig och jag fattade ju med en gång, men då visade det sig att matte inte gillar att plocka svamp??? Ja hon är då inte som ska den....

Ha det bäst!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Falco och Kleins

5 november 2011 17:02

Kul att träffa er vid Finjasjön idag. Ni gjorde verkligen ett sympatiskt intryck.

 
Doris

Doris

6 november 2011 22:02

Trevligt att träffa er! Matte grämde sig dock att hon inte tog ett foto på vackre Falco. Ha det bra! Hälsningar Doris

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Doris - 17 april 2013 13:23

Vi lagottosar är ena riktiga njutare! Här hittade matte mig en dag när solen lyste gott! Jag spanar på vad som händer på gatan samtidigt som jag solar, hur gott som helst!     ...

Av Doris - 19 mars 2013 09:07


Hipp Hipp Hurra för mig! Jag fyller tre år idag! Firar med tårta på morgonkvisten :) På bilden försöker jag telepatera tårtan: kom till mig, kom till mig.... men efter en låååååång stund kom så det magiska ordet: varsågod, och lyckan var gjord...

Av Doris - 15 november 2012 16:44


Så här kan man också åka buss! Ligga skönt o spana ut! Det gör jag fler gånger i veckan, åker buss alltså! Och tåg med för den delen, det gillar jag också :)      ...

Av Doris - 7 november 2012 20:43


Idag har jag varit hos lill-matte! Det är så härligt att smyga upp i deras säng och sova middag! Bäst är det när de inte hunnit bädda.... då vill jag INTE gå upp alls..... Så här hittade lill-matte mig när HON tyckte det var dags för eftermiddags...

Av Doris - 25 augusti 2012 16:36


Om jag ligger alldeles stilla.... så syns jag inte... eller?      ...

Ovido - Quiz & Flashcards